niedziela, 23 lutego 2014

Sposób na: Organizację czasu.



Wiecie co, często wydaje mi się, że jestem najbardziej nie ogarniętą osobą na świecie, która zostawia wszystko na ostatnią chwilę. Wziąć się za 40 zadań z matematyki o 1 w nocy czemu by nie?
Dziś czas na post, który wydaje mi się, że może być naprawdę przydatny. Ten problem dotyczy każdego z Nas, niestety... Od kiedy zaczęło się nowe półrocze staram się mieć wszystko zaplanowane, więc oto moich kilka pseudo "rad", które na dłuższą metę są dla mnie idealne.



-  Ułóż plan dnia. Brzmi banalnie i na pewno słyszeliście o tym wiele razy. Owszem łatwo jest rozpisać wszystko godzinowo na kartce, automatycznie mamy uporządkowane wszystkie informacje, dotyczące nauki, ćwiczeń, czy czasu wolnego. Jedyny minus to to, że z początku piekielnie trudno jest tego dotrzymać. Ale efekty są zadowalające. Z planem można zdziałać nawet więcej w ciągu dwóch godzin, niż cały dzień bez. Gdy trzymam się solidnie planu, wiem że na wszystko starczy mu czasu.

- To Do List- Odkurzyć dywan, zmienić pościel, posprzątać klatkę kanarka to proste zadania. Gdy rozpiszemy je i systematycznie wraz z wykonaniem jakiejś czynności będziemy skreślać, wzroście chęć do wykonania reszty. To bardzo motywuje!

- Śpij po 7-8 h na dobę. Po co? To niby nic, ale klucz. Oczywiste jest to, że gdy jesteśmy wypoczęci nasza praca jest bardziej efektywna. Od kiedy postanowiłam sobie chodzić spać najpóźniej o 24, zmieniło się wszystko. Nie śpię już po szkole w godzinach 17-19, było to błędne koło, ponieważ kładłam się wtedy przed 3. A tym łatwym sposobem każdego dnia mam 2 godziny więcej. :)

- Zapisuj wszystkie prace domowe.- Są lekcje, które mamy raz w tygodniu i nie zawsze tego samego dnia mamy czas, czy większe chęci na ich wykonanie, a tym sposobem nie zapomnimy o niczym, wystarczy zapisać to od razu po przyjściu ze szkoły. Sprawdza mi się to najlepiej podczas Świąt, czy dłuższych przerw.

- Terminarz lub kalendarz z dużą ilością miejsca. Dobrze jest mieć rozpisane wszystko czarno na białym. Daje nam to wgląd na cały następny tydzień, czy miesiąc i wiemy na co musimy się przygotować. Pamiętam wtedy o tych bardziej i mniej ważnych rzeczach i tych przyjemniejszych jak zastępstwa. :3
- Zasada dwóch minut. Przeczytałam o tym jakiś czas temu. Po co zapisywać rzeczy które można spokojnie zrobić w ciągu dwóch minut, zapisanie ich potrwa dłużej niż samo wykonanie. Najlepiej zrobić to od razu.

- Zapisuj wszystko co wpadnie Ci do głowy. Przypomniało Ci się nagle o urodzinach Kasi w przyszłym tygodniu, kartkówce w piątek, a może nawet wpadł jakiś pomysł do post? Z czasem takie małe informacje "przeciążą nasz system", lepiej wszystko od razu zapisać, o niczym się nie zapomni.

- Blogowanie. Z początku myślałam, że taki kalendarz będzie zbędny, ale dzięki temu można naprawdę bardzo dobrze rozplanować sobie posty na miesiąc, dodatkowo pisać statystyki. (Widać "bardzo" owocny miesiąc.)
- Aplikacje na telefon -isoTimer- Jest świetna, gdy jestem poza domem. Zawsze pisałam wszystko na kartkach, ale teraz coraz bardziej skłaniam się ku elektronicznej stronie. No nie powiem bardzo wygodne jest pisanie planu dnia na kolejny dzień w łóżku przez zaśnięciem. :3


A jakie są Wasze sposoby na organizację czasu? :)

62 komentarze:

  1. Genialny post! Ja planu dnia nie robię, ale zawsze zapisuję wszystkie wydarzenia w kalendarzu żeby o nich pamiętać :)
    Pozdrawiam, Bad Princess

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się spdobał post.
    Mam dosyć podobne sposoby, ja też przez pewien czas korzystałam z isoTimer, ale potem znów przerzuciłam się na kartki.;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam taki zwyczajny zeszycik w którym zapisuje posty, prace domowe, mam też na telefonie aplikację kapsel tymbarka w której zawsze jest jakaś myśl, cytat, cel i to nawet pomaga. Aplikację zaraz ściągam :) Ogółem bardzo przydatny post.

    Pozdrawiam, Zuza <3
    http://pamietnik-zuzanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zapisuję kartkówki i sprawdziany w kalendarzu i mam w telefonie aplikację :)

    agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie potrzebuję tych wszystkich rzeczy aby znaleźć czas na wszystko (;

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jakoś nie potrzebuję tych wszystkich rzeczy aby znaleźć czas na wszystko (;

    OdpowiedzUsuń
  7. kalendarz i notatnik w telefonie to podstawa :)
    podoba mi się zasada 2 minut ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. oj mi by się przydał taki terminarz ;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki tobie mój dzień będzie o wiele lepiej zorganizowany. :)
    Kocham Twojego bloga. Zwłaszcza Twoje rady. :)

    withmyownfeather.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie z organizacją czasu jest bardzo słabo dlatego post jak najbardziej przydatny ^^ Muszę w końcu zacząć trzymać się planu, bo pisałam już takie plany chyba z 10 razy i jakoś jeszcze nigdy się ich nie trzymałam :/
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super Ci wyszedł post. Właśnie dzisiaj zabieram się za zarządzenie troche czasem, aby po powrocie do szkoły ze wszystkim się uporać :)

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zazwyczaj zapisuje na telefonie w kalendarzu lub na karteczkach i przybijam do tablicy korkowej ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  13. ja również jestem bardzo niezorganizowaną osobą, więc taki organizer z pewnością by mi się przydał ;) postaram się go zrobić ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Organizacja dnia to bardzo dobry pomysł ale jak dla mnie nie realny ;p Wytrwałości życzę w planowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. też ostatnio zaczęłam bardziej rozplanowywać to co mam do zrobienia ale jeszcze nie doprowadziłam tego do perfekcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też miałam zamiar zrobić taki post.
    Jestem mistrzem nieogarnięcia, ale muszę postarać się to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja właściwie nic takiego nie wprowadziłam, ale to dobry pomysł jak ciągle przekłada się jakieś zadania i ma się problem z ich wykonaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja planu dnia się nigdy nie trzymam, więc go nie robię :P Mam terminarz i tam zapisuję wszystkie rzeczy do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne porady! Szczególnie, że za 2 miesiące czeka mnie matura a moje przygotowania do niej w ogóle nie wyglądają xD

    OdpowiedzUsuń
  20. ja też zapisuje sobie zawsze wszystkie sprawdziany i kartkówki, a taki plan na dzień nie dla mnie, bo mi zawsze wyskakuje coś w ciągu dnia, czego nie planowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post. Od dawna "planowałam" zrobić sobie taki plan dnia i postępować według niego ale nigdy nie miałam chęci. Teraz to się chyba zmieni xD Wszystko tak fajnie wygląda. Hah, chyba aż zaraz siądę do biurka i zacznę pisać.
    borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny post. Ja lubię organizować, zapisywać i planować, ale z działaniem już jest gorzej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać, że Twoje rady mnie zaciekawiły!
    Spróbuję sama wdrążyć w moje życie kilka z nich :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam wszystko dokładnie rozplanowane w kalendarzu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odkąd zaczęłam prowadzić kalendarz i tam wszystko zapisywać to od razu jestem bardziej zorganizowana. :D

    OdpowiedzUsuń
  26. moj maz ma swoje terminy w telefonie a ja w kalendarzu. i pomaga!

    OdpowiedzUsuń
  27. W sumie od Nowego Roku również zaczęłam prowadzić kalendarz i wszystko lepiej organizować, ale ostatnio trochę to zaniedbałam. Muszę do tego wrócić, bo to jest na prawdę świetny sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak ja kocham takie posty:)

    Ja zapisuje wszystko, nawet te 2-minutowe rzeczy, bo właśnie czuję ogromną satysfakcję z ich wykonania:D

    Dodałam do obserwowanych, bo czuję, że zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny pomysł na posta na pewno z tego skorzystam ;)

    Zapraszam: http://szarokolorowa1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Przyznam szczerze, iż ja nie notuję nic w swoim kalendarzu. Mam w jednym pliku tekstowym spisane terminy egzaminów i kolokwiów i... to tyle ;) Większość rzeczy staram się robić na bieżąco ( jak projekty czy zadania domowe ).

    A nawet jak w nocy śpię tylko 5 godzin to w dzień nie śpię ;) Drzemka w dzień powoduje u mnie, że nie mogę usnąć wieczorem ^^ I zatacza się błędne koło :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie prowadzę kalendarza, piszę ewentualnie sprawdziany, kartkówki, jakieś prace do oddania..

    OdpowiedzUsuń
  32. organizacja to bardzo ważne , bez niej ani rusz.
    Ja używam kalndarzyka

    OdpowiedzUsuń
  33. Gdy studiowałam zakreślacz był moim najlepszym przyjacielem.

    OdpowiedzUsuń
  34. Z tym kalendarzem blogowym, postów etc - może bym się skusiła. Inne planowanie, organizowanie - nie sprawdzi się w moim przypadku, za bardzo roztrzepana jestem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  35. ja zawsze na początku roku jestem bardzo zorganizowana - listy,kalendarze..ale po 2 tyg o tym zapominam haha :) ale dobrze sobie radzę bez tego :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja wszystkie swoje najważniejsze informacje , daty itp. zapisuję w kalendarzu:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie - Malwina :)

    OdpowiedzUsuń
  37. ja moje najważniejsze informacje w kalendarzu zapisuje

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja sama prowadze taki zeszyt gdzie mam rozpiskę dnia ^^

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziękujemy za komentarz pozostawiony na naszym blogu :)
    Twój blog także przypadł nam do gustu ;)
    Co powiesz na wspólną obserwację ;)

    smileewithus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. musze pomyslec nad tym iso Timer ;D

    OdpowiedzUsuń
  41. Korzystam z kalendarza :)

    W wolnej chwili zapraszam Cię do wzięcia udziału w konkursie na naszym blogu
    TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  42. ja prowadzę kalendarz i to mi wystarcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Moj kalendarz, notes, zeszyt zawsze sa tak pokolorowane przez syna, ze najwiecej czasu to trace na odczytanie tego co zapisalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Taki kalendarz jest fajny,ale jednak stawiam na kalendarz w telefonie. :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja mam mały notes - tam wszystko piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  46. niedawno zaczęłam działać podobnie, bo też ciągle nie mogłam się wyrobić. Z przestrzeganiem planu to u mnie różnie.. :P Czasami jak patrzę na liste rzeczy do zrobienia to brak mi siły i motywacji, dlatego pewnie niedługo powrócę do starego trybu czyli wszystko na spontana ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja mam specjalny dziennik by zapisywać sprawdziany. Boże bez tego bym polegla. Szkoła jest straszna!

    OdpowiedzUsuń
  48. Listy, listy i jeszcze raz listy. Wtedy wszystko mam mniej więcej ogarnięte. Oczywiście bez kalendarza i notesów obejść się nie mogę, chociaż moja organizacja czasu pozostawia bardzo wiele do życzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Jestem jedną z bardziej zorganizowanych osób; aż mnie to przeraża... :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Mam takie same sposoby jak ty :D

    OdpowiedzUsuń
  51. ja preferuje do tego wszystkiego kalendarz, od pierwszej liceum go mam zapisuje tam wszystko i teraz nie wyobrażam sobie życia bez niego. A zadania robię od razu jeżeli czas mi na to pozwala, a nie czekam do weekendu by się ze wszystkim uporać

    OdpowiedzUsuń
  52. masz rację organizacja czasu to podstawa, a u mnie tego w życiu brakuje :(

    fabrykaszczesciaaa.blogspot.com Jak możesz to zajrzyj do mnie, może Ci się spodoba i zaobserwujesz :*

    OdpowiedzUsuń
  53. Fajny post : ) Mam pytanie ,gdzie kupiłaś ten terminarz ? Jest boski

    OdpowiedzUsuń
  54. Swietny post. Uwielbiam organizować czas, planować, zapisywać i mieć satysfakcję, gdy wykreślam rzeczy już zrobione. :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Mnie terminarze niestety szybko się nudzą, więc muszę mieć wszystko w głowie. Świetna zasada dwóch minut :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetny post! Ja od zawsze mam problem z organizacją. Muszę skorzystać z tych rad :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Ciekawe, ale czy isoTimer- można zsynchronizować z kalendarzem google?

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja muszę mieć swój telefon z kalendarzem, bo inaczej nie ogarnę :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję. ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Hola Felipe 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis